Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Waszyngton: Katastrofa samolotu American Airlines i wojskowego śmigłowca

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
30-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Waszyngton: Katastrofa samolotu American Airlines i wojskowego śmigłowca
Fot. American Airlines
Samolot American Airlines zderzył się w Waszyngtonie z wojskowym śmigłowcem i wpadł do rzeki Potomak. Na pokładzie bombardiera CRJ-700 było 60 pasażerów i czterech członków załogi. Helikopterem Sikorsky H-60 przemieszczało się natomiast trzech żołnierzy - informuje stacja CBS News.

Maszyna American Airlines podchodziła do lądowania po rejsie 5342 z Wichita w stanie Kansas. Na jej pokładzie byli łyżwiarze i trenerzy, wracający z obozu po mistrzostwach USA. Jak przekazała stacja CNN po kolizji na miejscu katastrofy pojawiło się w sumie 300 ratowników, ale jak na razie nie ma informacji o ocalałych. Wyłowiono natomiast już ponad 30 ciał.

Na lotnisku w stolicy Stanów Zjednoczonych wstrzymano wszelkie operacje lotnicze. Szanse na znalezienie żywych podróżnych maleją z minuty na minutę, ze względu także na lodowatą o tej porze rzekę Potomak. Jak podkreślił szef straży pożarnej warunki akcji ratowniczej są "niebezpieczne", a nurkowanie jest ryzykowne z powodu mętnej wody.

Stojący na czele Pentagonu Pete Hegseth zapowiedział wszczęcie dochodzenia. Śmigłowiec leciał w ramach rutynowego zadania z Fortu Belvoir w Wirginii. Jego pilot był ostrzegany przez kontrolera ruchu lotniczego o zbliżającym się samolocie. Pracownik służb nawigacyjnych dodatkowo prosił o zachowanie odstępu. Pilot potwierdzał jednak, że widzi maszynę. Nagranie z kamery, które opublikowała stacja CBS News pokazuje eksplozję nad rzeką Potomak o godz. 20:47 czasu lokalnego.

Samolot, który uległ wypadkowi, to bombardier CRJ700 (obecnie mitsubishi CRJ700) obsługiwany przez PSA Airlines dla regionalnej marki American Airlines - American Eagle. CRJ700 o rejestracji N709PS i numerze seryjnym MSN 10165 został wyprodukowany październiku 2004 r., a napędzały go dwa silniki General Electric CF34.

Prezydent USA Donald Trump jest przekonany, że nieszczęśliwemu zdarzeniu można było zapobiec. Taką opinię wyraził na platformie X. Niemniej w opublikowanym również oświadczeniu podziękował ratownikom za poświęcenie przy trudnej akcji poszukiwawczej. Zapewnił także, że monitoruje sytuację i jest o wszystkim informowany. Wyraził również współczucie rodzinom pierwszych odnalezionych ofiar. – Niech Bóg błogosławi ich dusze – podkreślił Trump.

Ostatnia poważna katastrofa lotnicza w Stanach Zjednoczonych zdarzyła się w lutym 2009 roku. Wówczas rejs  Continental Airlines, realizowany przez Colgan Air, a zmierzający z nowojorskiego portu Newark-Liberty, rozbił się o dom podczas podchodzenia do lądowania na lotnisku w Buffalo. Na pokładzie turbośmigłowego bombardiera Q400 podróżowało 49 pasażerów. Wszyscy zginęli. 

Z kolei ostatnia poważna katastrofa samolotu American Airlines zdarzyła się w listopadzie 2001 roku. Wtedy w pobliżu nowojorskiego portu JFK airbus A300 rozbił się wkrótce po starcie. Żadnej z 265 podróżujących osób nie udało się uratować. Odrzutowiec leciał do Santo Domingo na Dominikanie i rozbił się w nowojorskiej dzielnicy Queens.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

American Airlines wstrzymują rekrutację nowych pilotów

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines wstrzymują rekrutację nowych pilotów

Mateusz Kieruzal 06 lipca 2024

Powrót giganta do Skandynawii. Kopenhaga zyskała loty do Filadelfii

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines pokazały w Hamburgu wnętrza A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines na zakupach. Linia zamówiła 260 samolotów

Biznes i przemysł

American rozważa zamówienie samolotów wąsko i szerokokadłubowych

Biznes i przemysł

Zobacz również:

American Airlines wstrzymują rekrutację nowych pilotów

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines wstrzymują rekrutację nowych pilotów

Mateusz Kieruzal 06 lipca 2024

Powrót giganta do Skandynawii. Kopenhaga zyskała loty do Filadelfii

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines pokazały w Hamburgu wnętrza A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines na zakupach. Linia zamówiła 260 samolotów

Biznes i przemysł

American rozważa zamówienie samolotów wąsko i szerokokadłubowych

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5